Angels on earth

angels,animals,humanity,spirituell,peace,love,friends

Hej! Jag har en liten fundering vad gäller relationer o andlig utveckling, har ingen aning om vart jag ska lägga detta inlägg... Jag skriver här så får du Eden flytta det om du vill!

Ska man stanna kvar i en relation trots själslig smärta för att alla är värda att älskas?

Med ljus Ranjan

Dela

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Hej
Jag tycker inte att man skall stanna kvar, Den andra personen har sin resa i livet och ibland behöver man släppa den personen av kärlek för dennes skull också

Det beror nog på vad du menar med själslig smärta?
Alla är värda att älskas men om jag skulle må dåligt själsligt är det tecken på att något är fel

Kram Eva

näää..det tycker inte jag..det är vårt eget ansvar att se till att vi är lycklig och mår bra ..det är lika viktigt att respektera sej själv som andra..att lyssna till sitt inre och göra sina val därefter..
kramen..

Detta är så svårt att svara på beroende på att det beror såå mycket på omständigheterna ...
Sitter den själsliga smärtan i båda parter eller i en?

Ibland speglar ju en annan själ ens egna inre sår...Det i sig kan vara en gåva om man är villig att jobbba med sig själv...

Men i andra fall så kan man ju ha utvecklats åt helt olika håll och allt blir bara destruktivt med en relation med...
Ibland är det mer kärlek att gå åt olika håll då...

och ibland är det en utvecklande prövande fas i relatinen som kan gå att jobba till något bättre.. ibland behöver luften renas, öppenhet trots smärta.. kommunikation och att ha förmågan att lyssna och öppet berätta är då viktig..Samt förståelse...

All smärta bottnar ju alltid i något...
Ibland ka man jobba sig igenom om kärleken verkligen är stark och det leder till något än ljusare efter det..
Eller så är det tid att vandra ljusare åt var sitt håll...Kärlek kan vara att släppa mer också som sagt...

Olika som sagt från fall till fall..

Råd ska nog mer sökas inåt vad som verkligen passar bäst i just dessa själars fortsatta väg..
Ingen vet så bra som ens inre...
Om det är du..Lita på dig själv och din känsla...Om det är en vän, peppa denne att göra detsamma...
I kärlek/Eva

RSS

Om

Eden Eden skapade det här sociala nätverket påNing.

Senaste aktivitet

Cayenne uppdaterade sin profil
för 12 timmar sedan
Pia skickade en kommentar till Ingrid
för 17 timmar sedan
Pia och Ingrid är nu vänner
för 17 timmar sedan
Cayenne Hello kjäre Venner-Önsker Dere en Fantastisk Mandag Whith Love Hugs Cayenne
på måndag
Pernilla skickade en kommentar till RiverLord
November 27
RiverLord skickade en kommentar till Eden
November 27
RiverLord skickade en kommentar till Pernilla
November 19
RiverLord skickade en kommentar till pingala
November 19

Märken

Laddar…
Photobucket