Den stora majoriteten av människosläktet nöjer sig med att acceptera den religion, de sociala sedvänjor och det ekonomiska system, som är rådande i deras fosterland, och människor gör i allmänhet ingen ansträngning för att stiga ovan sådana förhållanden,Jag tycker det är för djä.........gt att vi utnyttjas av den makt och girighet som styr oss.Men så länge vi själva har behov av vår egen privata lilla makt och girighet för att bli tillfredsställda matriellt så ser världen ut så här allt är speglingar av vårt skapandeäven ute i världen (kollektivt tänkande) vi är livrädda för att förlora vår fysiska verklighet där vi tror målet är yttre rikedom eller jakt på status och titlar,Förändras du förändras världen visst behöver jag vissa saker som lägenhet och en data m.m. men det behöver inte gå överstyr jag föds naken och dör naken jag menar jag har bara kroppen när jag föds och när jag dördet viktiga är vad jag gör med livet därimellan och vad mitt och ditt tänkande skapar för värld vi lever i.
Taggar:
Dela
-
▶ Gör ett inlägg på det här