Angels on earth

angels,animals,humanity,spirituell,peace,love,friends

Hur uppkommer rädslan?

black

Orsaken till att vi ständigt känner oss utsatta och hotade är att vi redan i tidig ålder, påverkas  av alla vuxna i vår sociala omgivning som matar in information i oss genom upprepning allt detta programmerades in i oss under hela vår uppväxt tusentals gånger, som i sin tur sedan bildar våra livslögner, för att få bekräftelse och att bli sedda så anpassade vi oss till vår sociala omgivning,

Detta innebar att vi blev djupt kränkta och sårade av vår sociala omgivning. Såren uttrycker sig i form av rädslor, ångest, bristande tillit till livet, rädsla för närhet, depressioner, hysteri, våld, missbruk, känslor av meningslöshet etc. Ett lidande vi inte kan fly ifrån.

De tidiga såren uppstår när vi inte blir speglade eller bemötta som unika individer, utan istället som objekt vars syfte är att uppfylla omgivningens behov. Det råder brist på empati ifrån föräldrar, vårdnadshavare, vänner, lärare, kollegor och samhället i stort vilket gör att vi inte blir sedda och accepterade utifrån vårt sanna ursprung.

Ett djupt själsligt sår skapas som vi bär med oss in i vuxenvärlden. För att utstå smärtan utvecklar vi försvars mekanismer i syfte att dämpa lidandet. Det är lätt att tro att våra sår enbart skapas av vissa specifika händelser eller beteenden hos våra föräldrar eller vårdnadshavare, men i själva verket är det den allmänna atmosfären av bristande empati i vår uppväxt som är orsaken. Detta innebär att relationen med vårt sanna jag störs.

Vår kontakt med det universella och det gudomliga avbryts, vilket inte enbart sker på personlig nivå utan också kollektivt. En mänsklighetens tragedi. Ur såren strömmar inte bara rädslor utan även ondska, våld, missbruk och girighet.

Källa http://www.sjalenskrigare.se/sida5.htm

Mina ord kan skrämma dig bara om du redan är rädd

Mina ord kan göra dig ledsen bara om du redan har sorg
Mina ord kan reta dig bara om du redan är förbannad

Mina ord kan såra dig bara om du redan är sårad

Mina ord kan väcka din glädje bara om den redan är din

Dela

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

att ha detta om "mina ord" i bakhuvudet alltid är nog inte så dumt,
lite lättare att förstå varför man ibland känner sig sårad utan att förstå varför..
kunde inte beskriva detta bättre själv.
så sant, så sant :D

Håller med dig helt i frågan. Ett sätt att förändra allt detta är att börja med mental avslappning genom att varje dag i ca 20 min sätta sig bekvämt och slappna av från tårna till hjässan och utestänga allt ljud omkring dig inkl. telefon och koncentrera dig på andningen. Ljupa andetag och försök "slänga bort" alla tankar som kommer och föreställ dig eller tänk på något bra du upplevt och håll dig till detta. Gör så under några veckor så garanterar jag att du mår jättebra! Ett annat bra sätt att må bra resterande livstid är att gå kurs i healing. Åtminstone jag har gjort det och även de jag känner som blivit initierad. Mitt motto är: Det blir som du tänker, så tänk rätt!
Kram Larsa.

Tack för ditt inlägg Larsa
Jag skall göra detta varje dag.
Kram

Tack för din sida om räddslor, den berörde mig. Har inte varit inne så mycket på angel of earth. Beror inte på brist av intresse. Jag är i en återhämtningsfas det tar på energin. Tack för en underbar sida. I belive in a better world. /Lapis Lazuli ljusarbetare

RSS

Om

Eden Eden skapade det här sociala nätverket påNing.

Senaste aktivitet

mrflanell skickade en kommentar till Cornetto
för 14 timmar sedan
mrflanell skickade en kommentar till Helena
för 14 timmar sedan
mrflanell skickade en kommentar till Ranjan
för 14 timmar sedan
mrflanell uppdaterade sin profil
för 14 timmar sedan
mrflanell uppdaterade sitt profilfoto
för 14 timmar sedan
för 17 timmar sedan