angels,animals,humanity,spirituell,peace,love,friends
Vi är ledsna men diskussionen har just stängts för fler inlägg.
Hur uppkommer rädslan?
Orsaken till att vi ständigt känner oss utsatta och hotade är att vi redan i tidig ålder, påverkas av alla vuxna i vår sociala omgivning som matar in information i oss genom upprepning allt detta programmerades in i oss under hela vår uppväxt tusentals gånger, som i sin tur sedan bildar våra livslögner, för att få bekräftelse och att bli sedda så anpassade vi oss till vår sociala omgivning,
Detta innebar att vi blev djupt kränkta och sårade av vår sociala omgivning. Såren uttrycker sig i form av rädslor, ångest, bristande tillit till livet, rädsla för närhet, depressioner, hysteri, våld, missbruk, känslor av meningslöshet etc. Ett lidande vi inte kan fly ifrån.
De tidiga såren uppstår när vi inte blir speglade eller bemötta som unika individer, utan istället som objekt vars syfte är att uppfylla omgivningens behov. Det råder brist på empati ifrån föräldrar, vårdnadshavare, vänner, lärare, kollegor och samhället i stort vilket gör att vi inte blir sedda och accepterade utifrån vårt sanna ursprung.
Ett djupt själsligt sår skapas som vi bär med oss in i vuxenvärlden. För att utstå smärtan utvecklar vi försvars mekanismer i syfte att dämpa lidandet. Det är lätt att tro att våra sår enbart skapas av vissa specifika händelser eller beteenden hos våra föräldrar eller vårdnadshavare, men i själva verket är det den allmänna atmosfären av bristande empati i vår uppväxt som är orsaken. Detta innebär att relationen med vårt sanna jag störs.
Vår kontakt med det universella och det gudomliga avbryts, vilket inte enbart sker på personlig nivå utan också kollektivt. En mänsklighetens tragedi. Ur såren strömmar inte bara rädslor utan även ondska, våld, missbruk och girighet.
Källa http://www.sjalenskrigare.se/sida5.htm
Mina ord kan skrämma dig bara om du redan är rädd
Mina ord kan göra dig ledsen bara om du redan har sorg
Mina ord kan reta dig bara om du redan är förbannad
Mina ord kan såra dig bara om du redan är sårad
Mina ord kan väcka din glädje bara om den redan är din
Taggar:
© 2009 Skapad av Eden hos Ning. Skapa ett eget socialt nätverk
Emblem | Rapportera en händelse | Integritet | Användarvillkor